ميهن مگ

CityWalk دبی ، جاذبه جدید خاورمیانه

1 ماه پیش

 

CityWalk دبی ، جاذبه جدید خاورمیانه

نورهای درخشان ؛ شهر بزرگ : برنده جایزه جذاب ترین طراحی دیجیتال

۱۰۰میلیون پیکسل داستان پرداز بصری یک مقصد خرده فروشی در دبی را به  یک مکان خیره کننده تبدیل کرد!

مساله بسیار مهمیست وقتی یک مشتری از شما بخواهد یک تجربه دیجیتالی بسیار جذاب در یکی از لوکس ترین خرده فروشی های منطقه را طراحی کنید!

و این بسیار مهم تر می شود وقتی این محیط خرده فروشی در قلب دبی قرار داشته باشد . شهری که به خاطر توانایی نادرش برای گسترش مستمر و نوآوری ها شناخته شده و به ما می گوید یک شهر ایده آل در آینده چگونه باید باشد!

این ماموریت CityWalk دبی بود که به Montreal-based float 4 سپرده شد. Float4  یک استودیو چند رشته ای است که تجربیات دیجیتال را در فضاهای فیزیکی ادغام می کند تا هویت خود را تقویت کنند.

Float4 به راحتی این چالش را پذیرفت و حتی از انتظارات هم فراتر رفت ، طوری که داوران HOW Design Awards ، جایزه بهترین پروژه نمایش را به آنها دادند.

یکی از داوران HOW Awards ، لالند مش میر می گوید : “CityWalk ترکیبی چشمگیر از مقیاس و ساخت و ساز است.اتفاق نادری ست که یک کار هنری تجربه شما از یک فضای فیزیکی رو تغییر دهد.”

اما این دقیقا همان چیزی ست که Float4 برای CityWalk انجام داده است.

ساختن تجربه

Float4 تلاش میکند تا قراردادها را با طراحی و تولید تاسیسات چند رسانه ای خاص دوباره تعریف کند.

الکساندر سیمونسکو مدیر Float4 می گوید : ” شرکت ما به این خاطر موفق است چون تلاش دارد چیزهایی که قبلا تجربه نشده است را طراحی کند و این به لطف روابط مورد اعتمادمان با مشتریان است که این روابط روز به روز گسترش می یابد.”

او همچنین می گوید : “این جنبه از تازگی نیز یکی از عناصری است که فرهنگ سازمانی ما را مشخص کرده است.پیدا کردن راهی برای انجام دادن کارهای چالش‌برانگیز چیزی‌ست که ما را از بقیه متمایز می‌کند.”

CityWalk یک محل شهری در فضای باز است که برای بازدید‌‌کنندگان و افراد محلی ، خرده فروشان نوآور و رستوران‌های مجلل را گرد هم آورده است.

این کار الگوهای استاندارد خرده فروشان محیط را از بین برده و یک نقطه ملاقات در فضای باز را برای همه فراهم می‌کند.

که همچنین موضوع خاصی محسوب می‌شود چرا که “تجربه خرید عابران پیاده” را که در تمام جهان رایج و در دبی بسیار نادر است را فراهم می‌آورد.

 

هدف Float4 برای CityWalk ایجاد یک زیرساخت چندرسانه‌ای بود که محتوای قابل مشاهده بصری را در یک فروشگاه خرده فروشی لوکس نمایش دهد.

این فضا شامل تجربه‌ای دیجیتال در فضای باز ، با بیش از ۱۲ میدان فوتبال در اندازه های مختلف است و شامل بیش از ۳۰ تاسیسات LED، نزدیک به ۳۰ پروژکتور و آبنما‌ست که محتوای آن بر روی صفحه نمایش آب نمایش داده می شود.

در کل، بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل با محتوای سرگرم کننده، به کار گرفته شده‌اند و به صورت یکپارچه روی یک ساختار دیجیتالی که کاملا سفارشی ساخته شده است، وجود دارد.

CityWalk از سه حوزه اصلی تشکیل شده است: Gateway، Showstreet و Place des Lumières – که هر کدام برای افزایش تجربه خریدار در طول سفرشان تنظیم شده اند.

همانطور که مهمان ها از طریق دروازه ورودی اصلی CityWalk وارد می شوند، در کوچه دو صفحه نمایش بزرگ غول پیکر به طول ۹۳ متر،و همچنین یک ساختار از صفحه نمایش شش ضلعی LED ساخته شده اند که به عنوان یک سایبان دیجیتالی به خدمت گمارده شده اند.

صفحه نمایش‌های بزرگ که فیلم‌هایی متحرک ، محتوای مورف مثل کهکشان‌های رنگارنگ و داستان‌های کوتاه سورئالیستی نمایش داده و شگفتی به وجود می‌آورند.

Showstreet، که Gateway را به Place des Lumières متصل می کند، تقریبا ۱۰۹ متری را دربر می گیرد و شامل یک طرح زمینی با ۱۲ پروژکتور با کیفیت بالاست.

این خیابان سرگرمی، نقطه مرکزی طرح نورپردازی است که در آن نورافکنها در سطحی بالاتر قرار گرفته و نورپردازی محیطی‌ای شاداب و منحصربه‌فرد به کف زمین ارائه می‌دهد، در حالی که نورپردازی یکپارچه تضمین می‌کند که سطوح عمودی به خوبی بخشی از یک ترکیب‌بندی منسجم هستند.

پروژکتورهایی که در سطح بالاتری از زمین قرار ‌گرفته‌اند لایه ای خلاق و منعطف برای بازدید‌کنندگان به نمایش در‌می‌آورند و تجربه‌ی جذابی از نمایش از طریق رسانه‌های نمایشی اطراف و سقف می‌سازند.

این بخش همچنین می تواند به راحتی به یک تجربه تعاملی تبدیل شود که به حرکات مهمانان واکنش نشان می دهد!

سفر مشتری در یک فضای دایره‌وار در انتهای Showcase به اوج خود می‌رسد که برجسته ترین قسمت این تجربه و در Place des Lumières واقع شده است.

این فضا بیش از ۲۰ پروژکتور و بیش از ۱۰۰ نوع نورپردازی را در این تجربه ۳۶۰ درجه گرد هم آورده که به بازدید‌کنندگان ویو‌های بسیاری ارائه داده و هر رویداد را منحصربه‌فرد می‌کند.

Place des Lumières پس از تاریک شدن هوا ،هر یک ساعت به مدت ۵ دقیقه نمایش را پخش می‌کند.

در مرکز آن یک حوضچه مصنوعی وجود دارد.هنگامی که چهار بازوی هیدرولیکی که با کیمپیوتر کنترل می شوند از زیر آب بیرون امده و با آهنگی که سفارشی ساخته شده موزون می‌رقصند این حوضچه بسیار زیبا می شود.

هر بازو به یک سیستم نازل مجهز شده و بر روی هر پروژکتور پرده‌ای از آب می‌سازد تا نور پروژکتورا بر سطح آب نمایان شود.

هنگامی که نمایش شروع می‌شود از هر کوچه و ناحیه مردم در این میدان دور هم گرد آمده تا از نمایش لذت ببرند.

پس چه چیزی برای یک تیم لازم است تا کشش چنین پروژه ی عظیمی سرشار از تکنولوژی‌های پیشرفته را داشته باشد؟

سیمونسکو می‌گوید :

” ما متخصصانی در این زمینه داریم که به ما اجازه می‌دهد به شکل موثری با چالش‌های اجتناب‌ناپذیر پروژه‌ای به این بزرگی برخورد کنیم، و همچنین شرکای درستی در هیئت مدیره قرار دادیم . پیش زمینه ما در صنعت بازی‌های ویدئویی،تخصص در جلوه‌های بصری و خلاقیت‌های درون خانه به عبارت دیگر ، استعداد‌های چند رشته‌ای ما چیزیست که ما را قادر ساخت تا این پروژه‌ی عظیم را پیش رانیم. و کلید پیشبرد این نوع پروژه ها در همکاری‌ست.”

در این پروژه‌ی یک سالو نیمه حدود ۵۰ نفر شرکت کرده اند. Float4

به عنوان تولید کننده اجرایی، استراتژی برنامه، ایجاد محتوا و طراحی زیرساخت فناوری را مدیریت کرد.

(این شرکت به شدت در توسعه پلت فرم اختصاصی RealMotion خود سرمایه گذاری کرده است، که به مدت تقریبا یک دهه به موتور قدرت بسیاری از پروژه های خود تبدیل شده است.)

Float4 با XYZ Cultural Technology برای حل مسائل تکنولوژیکی و شرکت FLY و Gridspace برای پشتیبانی از محتوا همکاری کرده است.

دیگر شرکا در این پروژه :

Dubai-based RDK

Montreal-based LUZ Studio

Pixcom

La Majeure

Christie Digital

و Freeworm Productions برای هر چیزی که به طراحی نورپردازی و موسیقی متن مربوط می‌شود .

سیمنسکو می‌گوید : ” به طور کلی ، این یک پروژه‌ی بسیار منحصر به فرد است که به سختی با چیز دیگری می‌توان مقایسه‌اش کرد.

او ادامه داد : ” ما با طراحی فیزیکی فضا با این تجربه دیجیتالی مماس بودیم. بوم نقاشی و مخاطب ، دو عنصر اصلی‌ای بود که ما به آن توجه کردیم تا الهام بگیریم.حساسیت به فرهنگ نیز یک المان بسیار مهم تلقی می‌شد که خلاقیت ما را محدود نکرد، اما به سادگی چشم انداز دیگری را به ارمغان آورد.”

برای مثال اگر به دو قطعه که در آبنمای Place des Lumières پخش می‌شود( “Future Now” ) دقت کنیم ، محتوای این قطعه به شدت تحت تاثیر چشم انداز دبی و تحول رو به جلوی مداوم خود است و  توصیف می‌کند که واقعا  “شهر آینده” چگونه به نظر می‌رسد.

قطعه “Voyage Into Sounds  ” اهمیت موسیقی در فرهنگ محلی را بازتاب می دهد و اینکه چگونه داستان‌ها را به کشورها در طول زمان نقل کرده است.

خطرات احتمالی

یکی از بزرگترین چالش هایی که از ایجاد محتوا و دیدگاه تولید مطرح شده بود ، اندازه فضایی و تعداد زیادی از سیستم عامل ها مانند (LED، پیش بینی نقشه برداری ، طراحی XF، سقف LED سفارشی، نورپردازی و غیره) بود.

سیمنسکو می‌گوید : ” با بیش ار ۱۰۰ میلیون پیکسل در سراسر پشتیبانیهای ۳۰رسانه مختلف ،خط تولید ما باید فراتر از آنچه تا به حال با آن مواجه شده بودیم می‌رفت.فرآیند خلاقیت نیز با چالش های وسیعی از فضا و تعداد زیادی از نقاط ویو مواجه شد. هنگامی که بسیاری از عناصر منحصر به فرد در پخش وجود دارد ، خیلی سخت است که یک ایده را به طور موثر انتقال دهید.

بدون ابزار مناسب، مشکلات زیادی به وجود آمده و شما به سادگی از پردازش موثر اطلاعات برای گرفتن تصیمات خوب باز می‌مانید.

مقدار پیکسل‌هایی که باید پردازش می‌شدندنیازمند یک کارایی شاخص بودند که در هزینه انعطاف پذیری تحویل داده می‌شد که در مورد ما این یک گزینه محسوب نمی‌شد.

با این حال واضح است که آن موانع با خلاقیت های درخشان و اجرای تکنیکی از سر راه برداشته شدند.

در حالی که Float4 نمی تواند اعداد دقیق را افشا کند، آنها می گویند که درآمد حاصل از تبلیغات به تنهایی بازده قابل توجهی از سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

سیمونسکو می گوید: “به عنوان بزرگترین ادغام دیجیتال در خاورمیانه و به احتمال زیاد در جهان، CityWalk حتی با استانداردهای دبی به یک جاذبه تبدیل خواهد شد.

از زمانی که نمایش را آغاز کردیم ، آنجا هر شب پر از بازدید کننده می‌شود،مردم ب انجا رفته، قدم می‌زنند ، و آنجا به خودی خود به یک مقصد تفریحی بدل گشته است.”

سیمونسکو توضیح می دهد نسخه نهایی این تجربه برای اولین بار به عنوان “ناامیدی” است. واکنش عمومی بسیار مثبت بود و مردم به تیم طراحی تعاملی نزدیک شدند تا بپرسند که این نمایش دوباره کی پخش خواهد شد. مشاهده افرادی که از آن عکس می گیرند، همیشه علامت بزرگی است ، و اینکه می‌پرسیدند کی دوباره می‌توانند نمایش را ببینند نشان می‌داد که تا چه اندازه مفهوم خوب دریافت شده است.

 

سیمونسکو می افزاید که موضوع مورد علاقه او در مورد این پروژه این است که هیچ چیز دیگری مانند آن وجود ندارد، حتی در شهری مانند دبی که پروژه های غیر عادی در آن کم نیستند. او می گوید: “مجموع تلاش های ما و بزرگترین دستاورد ما این است که در پروژه هایی قرار بگیریم که دبی را تعریف می کنند.” “CityWalk فرصتی عالی برای ما فراهم کرد تا به طور مستقیم با مشتری در مکانی قرار بگیریم که به خاطر دستاوردهای بزرگ اش مشهور است.

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

1 × دو =

بدون دیدگاه