ميهن مگ

۵ راه موثر تبلیغ خود در دنیای طراحی

2 ماه پیش

۵ راه موثر تبلیغ خود در دنیای طراحی

خود تبلیغی یکی از سخت ترین مهارت‌هاییست که یک طراح باید بیاموزد.درست مانند دوچرخه سواری بایدخود را در موقعیتش قرار دهید تا بفهمید چطور انجام می‌شود.همچنین چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

به محض این که محصلان از تحصیل فارغ شدند باید خود را به کارفرماینی آینده نگر ابراز کنند و خود را تبلیغ کنند.

بعدها همانکه وارد دنیای فریلنسری  یا صاحب استودیو شدند باید قادر باشند خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند و تبلیغ کنند.هیچکدام اینها آسان نیست و برای خیلی از طراحان به اندازه افتادن از دوچرخه دردناک است.

بسیار غافلگیر کننده است که خود تبلیغی چیزی بسیار گیج کننده است.مدرسه های طراحی آن را آموزش نمی‌دهند و طراحان مشهور اندکی در موردش در عموم صحبت می‌کنند. و بدتر از آن ما در میان هزاران طراح دیگر که خود تبلیغی می‌کنند محصور شده ایم.

برای بعضی از ما خود تبلیغی مانند داد زدن در تونل باد است.کل پروسه‌ی خود تبلیغی با درک اینکه مشتری‌ها اغلب طراحان مشهور یا آنهایی که سر زبان هستند را انتخاب می‌کنند ، دشوارتر می‌شود.

به درستی انجامش دهید ، امکانش هست که خود تبلیغی را از روش‌هایی انجام دهید که نتیجه بخش باشند.

بیشتر قواعد خود تبلیغی برای پیدا کردن کارفرما و مشتری به یک اندازه به کار برده می‌شود.

اما در حقیقی فقط یک قانون برای خود تبلیغی وجود دارد: اگرکارتان خوب است می‌توانید تمام قانو‌نها را بیخیال شوید.کار خوب تنها فرم قابل اعتماد و اتکاء خود تبلیغی است.در حالیکه روی آن کار می‌کنید ۵ قانون برای خود تبلیغی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

همه اش درباره‌ی کار نیست!

بهترین خود تبلیغی اغلب برای کارتان نیست ، درباره کارهای دیگری‌ست که انجام می‌دهید.قبل ها که استودیو خودم را داشتم ما اکثرا جلدهای رکوردها را طراحی می‌کردیم.بعد از اینکه چند سال اینکار را انجام دادیم یک کتاب هنر معاصر رکوردی به نشر رساندیم. این کتاب بعضی از کارهای خودمان را معرفی می‌کرد اما اغلب شامل کار طراحان دیگر بود.

این کار به عنوان خود تبلیغی انجام نگرفته بود برای عشق به یک موضوع انجام گرفته بود اما نتیجه به رسمیت شناختن ما در مقیاسی بود که در زمانی که کار خود را فریاد میزدیم تجربه نکرده بودیم.

حالا همه نمی‌توانند یک کتاب از موضوع انتخابیشان چاپ کنند و نشر دهند ( اگر چه غافلگیر می‌شوید اگر بدانید چقدر آسان میتوانید نشر شوید اگر ایده خوبی داشته باشید) ولی همه می‌توانند راه‌هایی برای افزودن به دانشی که دیسیپلین آنها را احاطه کرده پیدا کنند.

همانطور که دارید به دنیا می‌گویید که بتازگی یک کار طراحی هویت برند را تمام کرده‌اید ، یک پست در بلاگ خود درباره مجله‌ای که شما را سرگرم می‌کند بگذارید.طراحی را تبلیغ کنید، نه خودتان را.

رو در رو بهتر است.

با وجود اینترنت و خصوصا شبکه‌های اجتماعی این امکان وجود دارد تا تقریبا با هر کسی صحبت کنیم.یک کار زیبا برای طراحی یک لیبل فشن انجام داده‌اید؟راحت است!به انها یک پیام در فیسبوک یا توییتر دهید.اما به راحتی چشم پوشی می‌کنند.

چیزی که کمک میکند برای خود تبلیغی ملاقات‌های رو در روست.اگر تمرکز اصلی خود را روی ملاقات با آنها بگذارید نتیجه با اختلاف فاحشی نسبت به ارتباط آنلاین بهتر خواهد بود.به زبان دیگر ، درخواست کار ندهید ، درخوات ملاقات کنید.

برای طراحان دیگر طراحی نکنید.

بیشتر خود تبلیغی های طراحان مشابه یکدیگرند.همینکه به وب سایت آنها مراجعه کنید متوجه می‌شوید.

در ابتدا اکثر آنها به شکل نا امید کننده‌ای شبیه به هم هستند: عبارات استوک مشابه، مدل‌های شسته رفته سربرگها و کارت ویزیت ها.

اما نگران کننده‌تر آنکه بنظر می‌رسد آنها به طراحان دیگر اهمیت می‌دهند.بنظر می‌رسد که ما بیشتر نگران این هستیم که دیگر طراحان درباره کار ما چه فکری می‌کنند نه اینکه مشتری‌ها ممکن است در واقع چه بخواهند!

یک بررسی سالم در وب سایت خود انجام دهید .آیا این چیزی است که یک مشتری ممکن است به آن پاسخ دهد؟ یا آیا دوستان و همسالانتان را مورد هدف قرار می‌دهد؟

 

چگونه کسب وکار طراحی خود را رشد دهیم؟

 

مشتریان نتایج را به مصنوعات ترجیح می‌دهند.

ناراحت کننده است اما با این وجود درست است که اکثر مشتریان درباره تاثیر یک قطعه کار بیشتر از جزئیات طراحی شده تایپوگرافی، طرح بندی و تولید اهمیت می‌دهند

این استدلالی به نفع رها کردن استانداردهای بالای تفکر و اجرا نیست.بلکه یادآوری‌ست که خروجی‌ها ، تاثیر و نتایجش چیزهایی هستند که مشتری واقعا به آن‌ها اهمیت می‌دهد.

پس اطمینان حاصل کنید که وقتی کار را نشان می‌دهید ، اثرات آن را هم شرح دهید.

خوشنامی ، بلند صحبت می‌کند!

ترویج خوشنامی مهمترین جنبه خود تبلیغی است.بلیط برنده شدن لاتاری خود تبلیغی زمانی‌ست که مشتریان یا کارفرمایان خودشان با شما تماس می‌گیرند.

Trish Finegan، مدیر عامل استودیوی طراحی اسپین، نظریه ای دارد که میگوید : مشتری قبل از اینکه شما را در نظر بگیرد، باید سه کار را از شما ببیند و تحت تاثیر قرار گیرد

این به آن معنی است که تا زمانی که کارهای شما در مکان های درست دیده نشده و مورد بحث قرار نگرفته باشد ، آن تماس تلفنی ” میشه بیام باهاتون صحبت کنم ” رو دریافت نخواهید کرد.

پس رشد و ترویج خوش نامی حیاتی است. این به معنای صحبت کردن با روزنامه نگاران است؛ صحبت در کنفرانس ها؛  و اینکه کار خود را در وبلاگها منتشر کنید و از تمام ده ها کانال دیگر که برای طراحان مدرن باز هستند استفاده کنید.

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

11 − 9 =

بدون دیدگاه