ميهن مگ

چگونه کسب وکار طراحی خود را رشد دهیم؟

2 ماه پیش

چگونه کسب وکار طراحی خود را رشد دهیم؟

وقتی طراحان یک کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند به این علت است که دوست دارند طراحی کنند نه اینکه بخواهند بیزینس کنند،اما نادیده گرفتن چیزهایی مانند امور مالی، مالیات و مدیریت مشتری می تواند به شدت بر پایه شرکت و بخصوص خلاقیت شما تاثیر بگذارد.

۱- با بیزینس خود مانند مشتری رفتار کنید.

وقت صرف نکردن روی جنبه بیزینسی کار تله رایجیست که خیلی ساده در آن گیر می‌افتند.همچنین شما یک استودیو طراحی برپا نکردید که مدام صورت حساب اینور آنور کنید!اما بسیار حیاتیست که از این جنبه کار خود غفلت نکنید.

فردی استیونز، یکی از بنیانگذاران استودیو ایرلندی برنان و استیونز، می گوید: “این موضوعی است که باید با آن کنار بیایید، شما واقعا باید بدانید که بیشتر از یک طراح ، صاحب یک کسب و کار هستید.”

کالین بایرن از توتم می گوید: “کسب و کار را مانند یک مشتری تلقی کنید.” او می گوید، در ابتدا، شما فقط به طور مداوم کار می کنید و در مورد کسب و کار فکر نمی کنید و اینکه چگونه می خواهید آن را به دست آورید. اما این یک اشتباه است.

همینکه روی جنبه‌ی بیزنسی کارها تمرکز کنید ، پاداش های زیادی عایدتان خواهد شد.

ایلین دمپسی، مدیر شبکه شرکت طراحی  Skillnet و شبکه ی آموزشی ای که به خلاقیت در ایرلند کمک می کند می گوید: “شما زمان بیشتری برای خلاقیت دارید، زمان بیشتری برای فکر کردن در مورد مشتریان دارید و در کل کسب و کار بسیار موفق تر است .”

 

۲- روی استراتژی خود زمان صرف کنید.

همانطور که بسیاری ازافراد خلاق تایید می کنند، گاهی اوقات می توانید احساس کنید که واقعا زمانی برای کسب و کار خود آنهم وقتی که دارید روی آن کار می‌کنید ، ندارید، فقط روی متمرکز ماندن تمرکز می کنید. اما زمان ممکن است تنها چیزی باشد که به آن احتیاج دارید.

استیون می‌گوید : ” شما نمی‌توانید یک برند را یک شبه بسازید ، باید تمامی مراحل را به آرامی پشت سر بگذارید تا به هدف خود برسید.برای ما بسیار مهم است که از طراحی دست بکشیم و وقتمان را صرف فکر کردن درباره این کنیم که می‌خواهیم به کجا برسیم”

” همه ما کبود زمان داریم ، اما اگر این مشکل را درک نکنید و راست و ریستش نکنید به هیچ جا نخواهید رسید و رشد نخواهید کرد.” بایرن.

 

حتما بخوانید : چگونه بدون مشتری ، پورتوفولیو طراحی گرافیک بسازیم؟

 

۳-تقاضای کمک کنید.

طرح ها و نقشه‌های راه زیادی وجود دارد که هدف آن کمک به کسب و کارها در تمام اشکال و اندازه ها و پیشرفت آنهاست. اما بسیاری از آنها در دسترس نیستند.

کلا‌س‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آنها شرکت کنید و چیزهای زیادی درباره بازاریابی خود و شبکه سازی و … یاد بگیرید.

استیون اوگارا کسی که برای شرکت Dublin’s LEO کار میکند می‌گوید: ” از شبکه سازی غافل نشوید،حواستان به آنچه در جامعه محلی خود اتفاق می‌افتد باشد چرا که به شما کمک می‌کند ارتباطات خود را گسترش دهید و بیزینس خود را رشد دهید.

۴-در انجام امور مالی خود بهترین باشید.

برایان می‌گوید : “اگر جریانات نقدی خود را طبقه بندی و مرتب نکنید ، کسب و کاری نخواهید داشت!”

و طبقه بندی و مرتب سازی این چیزها ممکن این به این معنا باشد که به شما فهمانده شود که شخصی را برای کمک احتیاج دارید.

او می‌گوید :” من همیشه یک کتابفروش نیمه وقت استخدام می‌کردم و یک حسابدار خوب دارم.مرتب سازی و طبقه بندی امور مالی پایه و اساس هر بیزینس است.”

کلر برنن – نیمه‌ی دیگر شرکت برنن و استیونز- با او موافق است.او می‌گوید ” نگران بودن درباره مساءل مالی باعث افت و از بین رفتن خلاقیت می‌شود ، این تنها چیزی‌ست که ما اجازه نمی‌دهیم از دستمان در برود و درباره‌اش اشتباه نمی‌کنیم.ما صورتحساب‌ها را به موقع تسویه می‌کنیم، پیگیری می‌کنیم، با مردم تماس می‌گیریم و تمامی هزینه‌ها را به درستی چک می‌کنیم تا یک وقت زیادی مالیات پرداخت نکنیم، این چیزها تمام مواردی‌ست که در حال حاضر به آنها خیلی اهمیت می‌دهیم.”

 

۵-جایگاه خود را بیابید – اما منعطف باشید.

استیون : “مشكل ديگري كه بسياري از شركتها با آن مواجه هستند اين است كه آيا روی یک یا چند موضوع خاص بطور تخصصي  کار كنند يا از همه‌ی چيزها  كمي انجام دهند.

در نهایت، این تصمیم به مهارت و شرایط شما بستگی دارد ، اما چیزیست که باید با دقت آن را بفهمید.

اگر می‌توانید بخشی را انتخاب کنید و میبینید که برای مدتی جواب می‌دهد ، آن را انجام دهید.اما اگر در جایگاهی هستید که دارید عقب می‌افتید ، خصوصا اگر رکود اقتصادی وجود داشته باشد ، مشکل ساز خواهد بود.

شما باید همیشه به ناحیه و منطقه‌ای که در آن کار می‌کنید و همچنین به شاخه‌های متفاوت آن ناحیه فکر کنید.”

دمپسی فکر می‌کند که پیدا کردن جایگاه خود  و چسبیدن به آن جواب می‌دهد و می‌تواند سودآور باشد.

او می‌گوید : ” افرادی که در یک چیز خوب هستند، می توانند جایگاه خود را داشته باشند و همچنین می توانند قیمت هارا به شکل قابل توجهی افزایش دهند.

اگر بتوانید تجربه و تخصص خود را بسازید و خود را در جایگاه بهترین در آن تخصص قرار دهید ، آنوقت فقط موفقیت ب خود به همراه می‌آورد.”

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

پانزده − هشت =

بدون دیدگاه