ميهن مگ

 استفاده از طراحی متقاعد کننده و محرک برای افزایش تبادل

6 ماه پیش

استفاده از طراحی متقاعد کننده و محرک برای افزایش تبادل

در اینجا یاد می گیرید که چگونه با اضافه کردن عناصر طراحی قانع کننده و محرک به وب سایت خود، نرخ تبادل را بهبود بخشید و بیشتر بفروشید.

هنگامی که بحث خرید آنلاین به میان می آید، ما مقدار زیادی ارزش و ” احساس” از وبسایتی که بازدید میکنیم بصورت آگاهانه یا ناخودآگاه در طراحی آن قرار میدهیم. این مقاله عمیقا به مفهوم طراحی قانع کننده می پردازد و نقشی که ظاهر وبسایت تجارت الکترونیک شما در تمایل مشتریان بالقوه برای خرید ایجاد میکند را توضیح میدهد.

یک سوال سریع: اگرسایت Amazon.com مانند این بود،فکر میکنید هنوز بالای ۳۰۰ میلیون مشتری که امروزه دارد را داشت؟

البته که نه.حتی اگر آمازون خیلی چیزها را مانند انتخاب گسترده ای از محصولات،تحویل سریع و ارزان،سرویس درجه یک مشتری و غیره راپیشنهاد بدهد،در صورتی که وبسایتش مانند این باشد،به هیچ وجه شرکت موفقی نخواهد شد.

طراحی یک وبسایت تجارت الکترونیک، نقش اصلی را در تصمیم مصرف کنندگان برای خرید ایفا می‌کند؛ و همچنین توانایی شما برای نگه داشتن بیشتر مشتریان.

چه شما به تازگی یک فروشگاه تجارت الکترونیک را شروع کردید یا از قبل یک کسب و کار ثابت در محل دارید، امروز چند عنصر طراحی را خواهید آموخت که می‌توانید از آن‌ها برای جذب بازدیدکنندگان و وادارکردن آنها به خرید، استفاده کنید.

اجازه دهید ابتدا مقداری در مورد نقشی که احساسات در تاثیر تصمیم به خرید یک مصرف کننده مدرن بازی میکند،صحبت کنیم.

 

تصمیم خرید:تلفیقی از منطق و احساس

راجع به پنج جنسی که اخیرا خریدید فکر کنید.ممکن است ماشین‌تان را گاز زده باشید یا یک ساندویچ برای نهار خریده باشید.یا شاید دیروز مرخصی بودید و خودتان را با بعضی درمان های خرده فروشی درمان کردید.

دو نمونه ی اول افرادی را نشان میدهد که خریدی را بر اساس منطق انجام میدهند:گاز ماشینشان تمام شده،بنابراین گاز زدند.یا گرسنه بودند و ساندویچ خریدند.

از طرف دیگر، نمونه ی درمان خرده فروشی ،اشخاصی را نشان می‌دهد که بر اساس احساسات خرید می‌کنند:به راحتی احساس می‌کنند که دوست دارند خرید کنند و تعدادی اقلام که احساس می‌کنند دوست دارند را می‌خرند.

دو وجه تصمیم خرید

نمودار زیر دو نیم‌کره ی مغز را نشان می‌دهد تا توضیح دهد که منطق(چپ) و روانشناسی(راست) هر دو بر تصمیم ما برای خرید تاثیرمی‌گذارد.

منطق خرید میتواند شامل:

  • اقتصاد
  • ریسک
  • مناسب با استراژی
  • انطباق
  • سیاست

 روانشناسی خرید میتواند شامل:

  • امیدها و ترس ها
  • احساسات و نفس
  • تجربیات و توقعات
  • نگرش و باورها
  • رفتارها و سبک ها
  • سیاسی و اجتماعی

اما،صرف نظر  از اینکه آیا فرد  چیزی را از روی نیاز یا علاقه می‌خرد،احساسات همیشه در تصمیم خرید از یک یا چندین راه نقش دارد.

برای مثال،فردی که بنزین نیاز داشت تصمیم گرفت تا در سراسر شهر رانندگی کند تا به یک ایستگاه خوب گاز برسد.فرد گرسنه به غذا فروشی محلی مورد علاقه خود رفت تاغذای همیشگی خود را بخرد و خریدار خرده فروشی مخصوصا بجای فروشگاه دیگر به تارگت رفت زیرا تارگت همیشه بهترین قیمت ها و گسترده ترین انتخاب محصولات را دارد.

درحالیکه مثال های بالا در استدلال عاطفی بسیار آشکار هستند،گاهی اوقات مزایای شناختی نیز به بازی می‌آید.برای مثال، کسی که در بعضی خرید درمانی فرو رفته است،ممکن است تارگت را به فروشگاه رقیب ترجیح دهد زیرا تارگت “مکان شاد” وی هست.

منطق،وقتی که برای خرید بکار می‌آید معولا یک پله عقب تر از احساسات است.بنابراین ضروری است که وبسایت تجارت الکترونیکی که طراحی میشود  به مصرف کننده احساس خوبی بدهد.

یک ستون کناری سریع: اینطور نیست که بگوییم که شما می‌خواهید ازطراحی متقاعد کننده استفاده کنید تا بازدیدکنندگان را فریب دهید که کاری که نمی‌خواهند انجام دهند را انجام دهند.نسبتا آن را استفاده کنید تا آنها در تصمیم خود راحت و راضی باشند.

“کلید عاطفی مهم، اعتماد  است.هنگامی که اعتماد و اعتبار بوجود می آید،شما می‌توانید از تصاویر یا کپی استفاده نمایید تا محرک رفتار کاربر باشد.بدون ایجاد اعتماد اولیه،هرگونه تلاشی برای نفوذ به احساسات کاربر، فریبکاری بنظر میرسد. چیزی که طراحی متقاعدکننده نباید باشد.

طراحی متقاعد کننده مربوط به نیت طراح است،(و همانطور که قبلا گفته شد نیت باید اعتماد و اعتبار بوجود بیاورد) و سپس برای حمایت کاربران در سرتا سر تجربه ی طراحی شده برای منتهی شدن به رفتارهای مورد نظر می‌باشد.

و برای ایجاد اعتماد باید بدانید که مخاطب شما کیست و سپس بر روی اولین احساس یا آنچه که رابرت کیالدینی آنرا “پیشگویی” می‌نامد تمرکز کنید.مرحله اطمینان از اینکه دریافت کنندگان شما قبل از اینکه پیام را دریافت کنند به آن حساس هستند.”

-دکتر Page Chen ،مسئول ورئیس نوآوری،یادگیری از راه دور

افزایش تعامل و تبدیل با طراحی متقاعدکننده

طراحی متقاعدکننده فرآیند طراحی محصولات یا مواد بازاریابی است(در مورد ما،وبسایت تجارت الکترونیک) بطوریکه بطریق مثبت بازدیدکنندگان را جذب کرده و آنها را متقاعد سازد که اقدام خاصی انجام دهند.

اینکه چگونه طراحی متقاعدکننده ای را انجام دهید عمیقا بستگی به آنچه که شما ارائه می‌دهید دارد.در مورد وبسایت های تجارت الکترونیک(و وبسایت ها بطور کلی)،پنج اصل اصلی برای طراحی متقاعدکننده وجود دارد.

۱- اطلاعات دقیق

مصرف کنندگان مدرن می‌خواهند به اسانی بیشتر از هر چیز دیگه ای بدانند که وبسایت شما راجع به چیست.به این مثال از Uber  نگاهی بیاندازید:

 

اگر تا بحال از Uber   استفاده کرده باشید ،می‌دانید که استفاده از خدمات آن واقعا آسان است.گفته می‌شود که هیچ دلیلی برای شرکت وجود ندارد که وقت یک مصرف کننده ی جدید را به هدف توجیح کردن با کپی صفحه ی فرود خود تلف کند.

“هنکامی که بازدید کنندگان درسایت شما هستند، همانطور که آنها در سفر خود حرکت می‌کنند، سایت، درواقع در حال مکالمه با انها است.بعنوان یک طراح خودتان را درون مکالمه درج کنید و تجسم کنید اگر کنار بازدید کنندگان نشسته بودید، به آنها میگفتید که در  مرحله بعدی چه کاری انجام دهند.این روند ایجاد کپی برای نوشتن را آسان میسازد.

بطرز مشابهی چه چیزی به آنها خواهید گفت که انتخاب نکنند؟اگر چیزی وجود دارد،ممکن است بخواهید آن را از صفحه حذف کنید.

-دکتر Page Chen ،مسئول ورئیس نوآوری،یادگیری از راه دور

در عرض چند ثانیه از فرود در سایت شما،بازدیدکننده باید بفهمد :

  • شما که هستید؟
  • ارزش های شما چیست؟
  • آنها چرا باید توجه کنند؟

 

هر چیز بیشتری ریسک گمراه کردن آنها را بالا می‌برد.

“برای ارائه واضح اطلاعات به یک کاربر چندین الگوی متقاعد کننده متقاعدکننده وجود دارد که میتوان در کپی وبسایت استفاده شوند:تکه کردن،به ترتیب کردن،کنجکاوی،کاهش،استعاره ی مفهومی،تشخیص پیش از یادآوری،اثر موقعیت یابی سریال،کادر بندی ،ارزیابی ارزش و اثر نخستین که تعدادی از الگوهای متقاعدکننده نامبرده شده هستند.”

-Aners Toxboe  ،پایه گذار،UI-Patterns.com

۲- جاذبه ی بصری

جاذبه ی بصری متعاقبا به معنای وضوح کپی به آسانی است زیرا فراهم کردن اطلاعات دقیق برای ترغیب کردن مشتریان و هل دادن آنها به سمت تصمیم خرید امری ضروری است.گفته میشود که بدون شک جاذبه ی بصری چیزی است که آنها را در وهله ی اول به قلاب می‌اندازد.

آیا صفحه نخست اصلی آمازون را در ابتدای مقاله به یاد می‌آورید؟در حالیکه ممکن است دانه به چیز عالی‌ای تبدیل شود،این موضوع واقعا درمقایسه با امازون امروزی اهمیت چندانی ندارد:

 

 

واقعا هیچ بحثی وجود ندارد که کدام نسخه از نظر بصری جذاب تر هست.آیا هست؟

در حال حاضر وقتی که ما از “جاذبه” حرف می‌زنیم،منظورفقط زیبایی شناسی نیست،اگرچه قطعا این موضوع نیز جزیی از معادله است.

مانند سایت شما کپی شده است،جاذبه بصری آن در اطراف وضوح سیرمیکند.به عبارت دیگر،سایت شما نیاز به یک طرح دارد که مسیرهای بازدیدکنندگان را کاملا شفاف می‌کند.

 

 

بر اساس تم کلی برند،وبسایت اپل به طرز باورنکردنی ساده و و همچنین شفاف است.”ساده” را با “خالی” اشتباه نگیرید.به صفحه نخست آمازون برگردید،مطمئنا خیلی طولانی ادامه دارد.  بهرحال،هنوزبرای اینکه حرکت کندو بصورت بصری فهمیده شود،آسان است.

همچنین این ایده ارزشمند است که طراحی بصری سایت شما باید متناسب با سایت نمونه در صنعت شما باشد.برای مثال به صفحه ی اصلی eBay  نگاهی بیاندازید

در حالیکه دقیقا مانند آمازون نیست،احتمالا شما میتوانید بگویید که عکس بالا از یک نوع فروشگاه الکترونیکی است،حتی اگر لوگوی eBay وجود نداشته باشد.

بنابراین از نقطه نظر بصری،سایت تجارت الکترونیک شما باید:

  • ساده و بدور از شلوغی باشد
  • با انتظارات بازدیدکنندگان شما همخوانی داشته باشد.(بویژه کسانی که در صنعت شما متمرکز هستند)

 

 

۳- سلسله مراتب بصری قوی

به تصویر پایین از ساعت های MVMT نگاهی بیندازید:

 

 

اگر برای اولین بار در حال بازدید از سایت هستید،ابتدا کجا را کلیلک میکنید؟

شما احتمالا یکی از این دو عکس را انتخاب میکنید(یا ممکن است دکمه “خرید” را در تصاویرمذکور انتخاب کنید.).این ویژگی ها بوضوح برجسته ترین ویژگی های صفحه است-هم در سایز و هم در زیبایی شناسی بصری.

سلسله مراتب بصری، تمرین ساخت عنصری است که می‌خواهید توجه بازدیدکنندگان را بیشتر از هر چیز دیگری به خود جلب کند.چندین راه وجود دارد که بتوانید بازدیدکنندگان خود را متقاعد سازید تا اقدام خاصی انجام دهند.

مانند مثال بالا،شما می‌توانید عناصر خاصی از سایت خود را بزرگتر و جزئی تر بسازید.

یا ممکن است به شیوه ی دکتر دنتال از رنگ ها استفاده کنید:

 

توجه کنید که چگونه”یادگیری بیشتر” از یک دریای آبی نشات می‌گیرد.

یا به سادگی میتوانید از یک فضای خالی استفاده کنید تا عنصر هدف شما “POP” را ایجاد کنید،همانطورکه””Best Buy اینجا انجام میدهد.

 

“هنگام استفاده از سلسله مراتب بصری،ترفند این است که عنصر تمرکز خود را در حالیکه همزمان آن را با بقیه سایت خود سازگار می‌کنید،برجسته سازید. به عبارت دیگر،اما در مورد آن نگران نباشید.”

Alon Popilskis-، مشاور بازاریابی دیجیتال،طراحی هوشمند SEO

 

۴- جلب و حفظ توجه

اگر ما بخواهیم این نکته را به یک کلمه  تبدیل کنیم،احتمالا آن کلمه “غوطه ور” خواهد بود.

شما انتظار دارید که بازدیدکنندگان شما بسیار مشتاق سایت شما باشند و تا وقتی که در سایت شما هستند،همه چیز اطرافشان را کاملا فراموش کنند.

من می‌توانم کل روز را به به این تصویر آرامش بخش از سایت Airbnb خیره شوم.

در زیر ببینید که چگونه جردن راپر از “Creative Revolt” با استفاده از ترکیب تصاویر چشم نواز و کپی رایت توجه ما را به خود معطوف و حفظ می‌کند.

گاهی اوقات،نگه داشتن توجه بازدیدکنندگان به معنی ارائه غیرمنتظره است-همان کاری که جردن راپر با کپی رایت خودکرد.در مواقع دیگر،به سادگی به معنی این است که دقیقا آنچه را که بازدیدکنندگان انتظار دارند به آنها بگویید.مانند آنچه Gift Rocket  انجام می‌دهد:

 

چیزمهمی که باید بخاطر داشته باشید این است که سایت شما به بازدیدکنندگان یک تجربه می‌دهید.آن را خاطره انگیز کنید.

۵- تمرکز منحصر به فرد

“اگر وبسایت شما با  محتوای جستجوی مشتریان مطابقت ندارد، مانند این است که عمل جراحی ای رابا چراغ خاموش انجام دهید.به همین دلیل مهم است که هر یک از صفحات خود را به نحوی تنظیم کنید که سوال کاربر را حل کند.در غیر اینصورت،آنها سریعا اینجا را ترک کرده  و دنبال راه حل در جای دیگر می‌گردند.”

-Dan Young ،کارگردان،Loud digital

هر صفحه ای در وبسایت شما باید به یک دلیل وجود داشته باشد.

صفحات شما نباید بازدیدکنندگان را به بیشتر ازیک جهت بکشد.هرآنچه که میخواهید بازدیدکنندگان شما در یک صفحه ی خاص انجام دهند-این چیزی است که باید توجه آنها را به آن معطوف کنید. این بدین معنی نمی‌باشد که بقیه مطالب سایت مهم نیست.در واقع،بعید می‌دانم.

برعکس نیز،هر چیز دیگری در صفحه باید به منظور هدایت بازدیدکننده به اقدام خاصی که شما می‌خواهید آن را انجام دهد وجود داشته باشد.

 

در مثال بالا، پیشنهاد به جلو و مرکز ارتقا می‌یابد- اما دعوت به عمل(CTA) دکمه ی خرید، همچنان شفاف و واضح است.

گاهی اوقات،ممکن است شما بخواهید یک CTA ثانویه برای جذب بازدیدکنندگانی که تمایلی به انجام عمل اصلی ندارند تعبیه کنید:

 

 

هنوزCTA  (نقشه را ببینید) اصلی آشکار است،ترغیب کسانی که آماده اند را آسان می‌کند.

هدف شما باید استفاده از کل یک صفحه ی سایت برای آماده سازی بازدیدکنندگان برای  ترغیب به هدفی که شما در نظرگرفتید باشد.آن می‌تواند ثبت نام ایمیل،خریداری محصول،یا تماس با شرکت برای اطلاعات بیشتر باشد.هر چیز دیگر موجود در صفحه باید بازدیدکنندگان را آماده ی انجام اقدام سازد.

” انتخاب یک ابزار قدرتمند متقاعد سازیست،اما می‌خواهید مطمئن شوید که انتخاب‌هایی را  ارائه می‌دهید که بازدیدکننده ها رادر مسیر دلخواه شما حرکت می‌دهد،اما آنها را در یک تونل به تله نیاندازید.این یک عمل متعادل است.”

-دکتر Page Chen ،مسئول و رئیس نوآوری،یادگیرنده از راه دور

سایت تجارت الکترونیک خود را با توجه به ذهن مخاطبین خود طراحی کنید

بنابراین حالا که ما همه چیز را بر اساس اصول طراحی وبسایت ها انجام داده ایم، دیدن از طریق چشم دیگران مسئله حائز اهمیتی است: مشتریان شما

انتظارات و رفتارهای مخاطبان خود را درک کنید

برای طرح کردن وبسایت تان بطریقی که به مخاطبان کمک کند،و آنها را ترغیب به انجام کار کند،لازم است بدانید که آنها چگونه عمل می‌کنند،چه انتظاراتی دارند،سپس سایت خود را مرور کنید.

از لحاظ رفتاری،چند نکته برای یادآوری وجود دارد:

اولا، شما می‌خواهید بداند که چرا و چگونه بازدیدکنندگان به وبسایت شما منتهی میشوند.این اطلاعات اولیه بینش ارزشمندی را در مورد اندیشه های بازدیدکنندگان به شما ارائه می‌دهد.

تجزیه و تحلیل گوگل می‌تواند به این موضوع کمک کند:

به سه صفحه ی مرجع بالا توجه داشته باشید.کسانی که این سایت (هر چیزی ممکن است باشد) را کشف کردند احتمالا تنها سایت را مرور می‌کنند و شانسی آن را کشف کردند.

اما آنهایی که از فیسبوک و گوگل آمده اند ، احتمال زیاد بخاطر دلیل خاصی سایت را باز کرده‌اند.برای همین گفته می‌شود که به نفع صاحب سایت است که که دلایل را بداند چون مطمئنا می‌تواند ارزش های مربوط به این دلایل را از طریق سایت خود فراهم سازد.

(این را در ذهن داشته باشید هنگامی که درباره ی انتظارات بازدیدکنندگان در یک لحظه صحبت میکنیم آن را دوباره مرور خواهیم کرد.)

همچنین شما میخواهید که از آنچه بازدیدکنندگان در وبسایت شما انجام میدهند نت برداری کنید:

  • چه صفحاتی را بازدید می‌کنند و با چه نظمی؟
  • چگونه با هر صفحه ارتباط برقرار می‌کنند؟
  • در هر صفحه چقدر زمان می‌گذرانند؟
  • کدام صفحات باعث می‌شود آنها از سایت شما دور شوند؟

پاسخ به این سوالات می‌تواند بینش ارزشمندی را نه تنها در مورد چگونگی برقراری ارتباط  بازدیدکنندگان با سایت به شما دهد بلکه همچنین اگر طراحی سایت شما آنها را به سمت اقدام راه برد شما امیدوارید که آنها پیش روند.

علاوه بر تمام این اطلاعات نظری ،شما همچنین می‌خواهید اطلاعات دقیق تری را در مورد انتظارات بازدیدکنندگان بدست بیاورید. بدین منظور،مستقیم به منبع توجه کنید:بازدیدکنندگان!

مشتریان فعلی را بررسی کرده یا با آنها مصاحبه کنید تا مشخص شود:

  • چرا در وهله ی اول سایت شما را چک کردند.
  • تجربه خود در سایت را چگونه ارزیابی می‌کنند( از نظر زیبایی شناسی و کارآمدی)
  • آیا آنها پیشنهادی برای بهتر شدن سایت دارند.

بدیهی استکه شما نمی‌توانید همه را بپذیرید.همه ی پیشنهادات معتبر نیستند یا ممکن است بیشتر آسیب وارد کنند.بنابراین پیامی که در پیغام مشتری نهفته است را بررسی کنید تا مشخص شود که چه بهبود هایی باید برای سایت خود انجام دهید.

به عبارت دیگر،کورکورانه پیشنهاد مشتری را دنبال نکنید.بجای آن،از آنها استفاده کنید تا بدانید که آنها چه چیزی می‌خواهند و به چه چیزی احتیاج دارند-به تخصص خود برای ایجاد تغییرات مناساب اعتمادکنید.

از چهارچوب BJ Fogg استفاده کنید

برای مقداری ریاضیات آماده اید؟

صرفا یک شوخی بود….

ما با اعداد سر و کار نداریم- ما حتی مطمئن نیستیم که چگونه انگیزه ی شما را با توانایی سریعا زیادکنیم-اما مفید است که ببینید چگونه انگیزه و توانایی فرد زمانیکه توسط محرک های خارجی هدایت میشود،بررفتارش تاثیر می‌گذارد.

اجازه دهید جلوتر آنرا در چند بخش تحلیل کنیم

انگیزه

در چهارچوب Fogg ، انگیزه اشاره به انگیزه ی فرد برای انجام اقدامی‌که شما در نظر گرفته اید دارد.

بر اساس اصول متقاعد سازی Cialdini ، ۶ راه اصلی وجود داردکه انگیزه از طریق آنها پرورش داده می‌شود.

۱- عمل متقابل:

مردم احتمالا بیشتر راغب به اقدام خواهند بود اگر پیشاپیش چیزی به آنها داده شود.در دنیای تجارت الکترونیک،این به معنای ارائه انگیزه است مانند پیشنهادات منحصربه فرد، محتوای شخصی، یا یک اشانتیون کوچک برای چک کردن سایت شما در وهله ی اول.

 

Pickwick و  Weller به اقدام ثبت نام کردن کاربران با پیشنهاد یک تخفیف عمل متقابل انجام می‌دهند.

۲- تعهد و ثبات:

این اصل بیان دارد که مصرف کنندگان تمایل دارند که به تصمیم که قبلا اتخاذ نموده اند متعهد باشند. و تععهد به تصمیمشان را عمیق سازند.شرکت های تجارت الکترونیک می‌توانند از این تمایلات برای تعهد استفاده کنند تا بازدیدکنندگان را از قدم های کوچک تعهد به تعهدهای بزرگتر برسانند.مثلا ممکن است شما از بازدیدکنندگان جدید درخواست کنید تا در اولین بازدیدشان از سایت شما در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند،سپس شما موارد بازاریابی های بیشتری را از طریق ایمیل برایی آنها ارسال خواهید کرد.

۳- کمبود:

ما همگی چیزهایی را میخواهیم که کم است. (صنعت جواهر کاملا بر اساس همین ایده ساخته شده است- اگرچه چنین کمبود هایی کاملا ساخته ی بشر است). بهرحال شما میتوانید برتوانایی مصرف کنندگان برای انجام اقدامات فوری به منظور اجتناب از گم شدن،با پیشنهادهای مدت دار،حراج ها،قرار دادن یک کلاه بر روی پیشنهادات ارزشمند خود، سرمایه گذاری کنید.

 

۴- اثبات اجتماعی:

مردم به دیگران اعتماد دارند.بنابراین ،بررسی های مشتری،گواهی نامه ها و دیگر کلمات ستایشی را در سایت خود جای دهید (البته جایی که مناسب باشد)

توجه: نگران نباشید اگر محصول شما تعدادی بازخورد منفی دارد.تا زمانیکه معتبر هستند،می‌توانند به تبدیل کلی کمک کنند.

“هنگام نشان دادن بازخوردهای محصولات سایت ،نگران نظرات منفی نباشید زیرا در واقع ممکن است آنها نرخ تبدیل را افزایش دهند.بر اساس یک تحقیق،وجود بازخوردهای منفی تبدیل ها را ۶۷% بهبود داده است.فقط اطمینان پیدا کنید که نظرات منفی بیشتر از نظرات مثبت نباشند.”

Micheal Folling ،پایه گذار،طراحی بدون محدودیت

 

۵- دوست داشتن:

باتوجه به تمایل مردم به تحت تاثیر قرار گرفتن بوسیله توصیه ها،مصرف‌کنندگان نیز بیشتر تمایل دارند تا به افرادی که دوستشان دارند (یا افرادی که آنها را دوست دارند) گوش کنند.به همین دلیل است که این امر برای شرکت های تجارت الکترونیک ضروری می باشد که بخش انسانی سازمان خود را تا جای امکان نمایش دهند.

 

۶- قدرت:

در حالیکه مصرف کنندگان توصیه ها را از همسالان خود قدردانی میکنند،آنها همچنین تمایل دارند که به صدای قدرت گوش دهند.با توحه به طراحی وبسایت،شما میتوانید یک حس قدرت را با حصول اطمینان از اینکه سایت شما به اصولی که ما قبلا راجع به آن صحبت کردیم متعهد است ،القا کنید(برای مثال ساده،واضح،کاربردی).بعلاوه،هنگامی که از اثبات اجتماعی مانند توصیفات استفاده میکنید،شما میخواهید اظهارنظر افراد شناخته شده در صنعت خود را شامل باشید.این نظرات برای مصرف کننده نسبت به کلمات یک غریبه بیشتر معنی میدهد.

“ایجاد وب سایت تجارت الکترونیک بعنوان یک مقام موجب میشود که با احتمال بیشتری مصرف کنندگان با تلاش های بازاریابی شما متقاعد شوند.

همین الان، بنشینید و به وبسایت تجارت الکترونیک خود نگاهی بیندازید،و صادقانه از خودتان بپرسید که آیا این سایت این پیام را که شما منبع قدرت هستید را القا می‌کند؟

گام هایی که شما می‌توانید در نظر بگیرید عبارتند از برجسته کردن امن و قابل اعتماد بودن سایت تجارت الکترونیک شما،استفاده از عکس های معتبر(مانند تصاویر واقعی محصول یا مصرف کنندگان در حال استفاده از محصول) به عنوان عکس های موجود.استفاده از بررسی های ویدیویی از تاثیرگذار های کوچک در صفحات محصول”

-Alon Popilskis  ،مشاوربازاریابی دیجیتال،طراحی هوشمند  SEO

توانایی

توانایی اشاره به توانایی مصرف کنندگان برای خرید و روشهایی که وبسایت شما آن  خرید را آسان می‌سازد، دارد.

” یک مثال عالی از توانایی و سادگی یک کلیک آمازون است.آنها خرید را برای بازدیدکنندگان تکراری با ذخیره کردن تمام داده ها از خریدهای قبلی آسان می‌سازند.بازدیدکنندگان به امازون اعتماد دارند بنابراین با این موضوع که آمازون اطلاعات انها را برای آسانتر کردن مراحل خرید دارد مشکلی ندارند.

هدف در تجارت الکترونیک صرفا تراکنش اول نیست،بلکه ایجاد تکرار خریداران است.

-دکتر Page Chen ،مسئول و رئیس نوآوری،یادگیرنده از راه دور

یک کلیک آمازون خرید را برای مصرف کنندکان آسان می‌سازد و مردم را به خرید بیشتر ترغیب میکند.

این ارزش را دارد که مجددا بر این موضوع تاکید کنیم که هرچه سایت شما کارآمد تر و مسیر مکالمه‌ی شما واضح تر باشد،برای بازدیدکنندگان آسانتر خواهد بود که هنگام فرود در صفحه ی شما اقدام انجام دهند.بنابراین دکمه ی CTA خود را به نقطه ی کانونی هریک از صفحات وب خود تبدیل کنید و مطمئن شویدکه سایتتان درست کار می‌کند.

برای تکمیل تمام این موارد،یک نوار پیشرفت به خود سایت خود اضافه کنید،بنابراین  مشتریان شما میدانند که چند مرحله ی دیگر برای تکمیل خرید موردنیاز است.

 

سرعت

اجازه دهید چند لحظه به نموداری که در ابتدای اینبخش بود،نگاهی بیاندازیم:

 

 

 

توجه داشته باشیدکه “سرعت”  تنها بعد از اینکه انگیزه یا توانایی فرد (یا هردو) برای اقدام به اندازه کافی بالا باشد،کار خواهد کرد.

برای شفاف بودن باید گفت که زمانبندی همه چیز است.پیدا کردن لحظه ی مناسب برای متقاعد ساختن کاربران نیاز به قرار دادن بمب در مسیر کاربران با انگیزه است.

“تمام اینها راجع به ارائه کردن پیام مناسب به کاربران مناسب در زمان مناسب برای متقاعد کردن آنها به انجام اقدام مناسب است.”

-دکتر Page Chen ،مسئول ورئیس نوآوری،یادگیرنده از راه دور

 

ماشه ی خود را قبل از اینکه بازدیدکنندگان آماده شوند تا قدم بعدی را پیش ببرند بکشید و بعنوان یک اهرم فشار عمل کنید.آنرا بعد از یک متن که خواندنش ۱۰ دقیقه طول می‌کشد ارائه کنید.بنابراین بازدیدکنندگان آن را در وهله ی اول دریافت نمی‌کنند.این به اصول استفاده از سلسله مراتب بصری و ارائه ی تمرکز منحصربفرد روی هر صفحه برمی‌گردد.اگرچه بازدیدکنندگان آزاد هستند تا با سایت شما ارتباط برقرار کنند هرچند مناسب باشد،هدف شما طراحی آن است بنابراین آنها نمی‌توانند به شما کمکی کنند اما می‌توانند با عناصر به ترتیب آنچه شما قصد داشتید علاقه نشان دهند.بدین منظور،شما شانس آنها را برای رسیدن به “نقطه ی سریع” در زمان دقیقی که آنها آماده ی انجام اقدام هستند را بالا می‌برید.

منبع : webflow

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

8 − 3 =

بدون دیدگاه