ميهن مگ

ترندهای طراحی لوگو در سال ۲۰۱۹ قسمت اول

7 ماه پیش

ترندهای طراحی لوگو در سال ۲۰۱۹ قسمت اول

از اواخر سال ۲۰۱۶ که استفاده از موبایل از دسکتاپ پیشی گرفت ، دنیای مارکتینگ رو آمد و شرکت ها اولویت‌های خود را به زیبا‌تر و فریبنده‌تر کردن طرح‌ها روی صفحات نمایش کوچک تغییر دادند.

در حال حاضر طراحان با آخرین روند طراحی لوگو برای چشم‌انداز جدید دیجیتال رو‌به‌رو هستند.

لوگوهای آینده از پیشرفت‌های تکنولوزیکی و شگفتی برای آینده‌گرایی بهره‌مند خواهند شد ، اما روزهای خوب و قدیمی را فراموش نخواهند کرد.

ما لیستی جمع آوری کرده و آنچه که قویا برای بهترین ترندهای ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کنیم و در حال صعود و یا نزول هستند را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم.

۱- لوگوهای تغییر شکل دهنده

این ترند روی هر برندی ، تاثیر می‌گذارد.مهم نیست در چه صنعتی ، با چه اندازه و یا شخصیتی.این مورد لوگوی شما را دچار تغییر چندگانه می‌کند تا بتوانید نام تجاری خود را به بهترین نحو بهینه سازی کنید و بر اساس آن لوگو نمایش داده شود.

۲- بسیار مینیمالیسم

اخیرا مینیمالیسم به لطف مزایای عملی خود در کاهش نرخ زمان بارگیری و بهبود تصاویر در صفحات تلفن همراه ، به شدت ر طراحی دیجیتال ورود کرده و مورد استقبال واقع شده است.

برندها به ویژه در صنایع تکنولوژی و مد عناصر اضافه را در لوگوی خود از بین برده و تمرکز خود را روی نوشته معطوف کرده‌اند.

در حقیقت طراحتن طرح‌های شگفت‌انگیزی را با حاشیه‌های تک خطی و یا نوشته‌هایی که با شیوه‌ای خلاقانه ساخته شده‌اند ایجاد کرده‌اند تا ظاهری مینیمال را منتقل کنند.

۳-استفاده از فضای منفی

همچنین فضای منفی تا قرن‌ها حقه‌ای در آستین هنرمندان بوده ، اما طی چند سال گذشته روند اصلی آن ادامه داشته و این ترند در سال ۲۰۱۹ در طرح‌ها بسیار نوآورانه و هوشمندانه مشاهده می‌کنیم.

این ترندها نه تنها باعث می‌شود که لوگو به لحاظ بصری جالب باشد ، بلکه باعث ایجاد دوگانگی و عمق بیشتر برای طراحان هوشمند می‌شود.

۴- جزییات کامل‌تر

ما شاهد طرح‌های بسیاری الهام گرفته از سبک باروک – که جزییات را در بر می‌گیرند و معمولا با استفاده از تصاویری که به صورت دستی کشیده شده‌اند – هستیم.

این ترند تمام محدودیت‌های مینیمالیسم را به عقب می‌راند.:

سایه خطوط ، تزیینات برای پر کردن فضای منفی ،دایره‌هایی متمرکز ،خطوط موازی و توجه به جزییات کوچک.

این نوع جزییات در صنایع غذایی و آشامیدنی بسیار شایع است.

۵- اشکال هندسی دوستانه‌تر

هندسه انتزاعی و اشکال یه روند غالب در سرتاسر دنیاست.

این تصاویر و اشکا لوابسته به ریاضیات ، ایده‌آل برای بازسازی نگاه‌های آینده‌نگر،علمی و تخیلی است که در صفحات نمایش محبوب هستند.

با این حال مشکل اساسی این سبک این است که می‌تواند با حالتی سرد و سرکوبگر ظاهر شود.طراحان در ظاهر با پالت‌های گرم/روشن و اضافه کردن انحنا در ترکیب‌بندی‌های لوگو تعادل ایجاد می‌کنند.

۶- همپوشانی

همپوشانی یکی دیگر از روش‌های بصری پویا برای اضافه کردن دو‌گانگی و لایه‌های بیشتر به لوگوی شماست.طراحان دریافتند که ایجاد عنصر دوم و یا حتی سوم خارج از فضای همپوشانی لوگو ، اجازه می‌دهد تا فرصت‌های خلاقانه‌تر و ترکیب رنگ‌های جالب توجهی به وجود آید.

۷- لوگوهای وینتیج و رترو

این لوگوها در ۲۰۱۸ بسیار محبوب بوده‌اند و در ۲۰۱۹ نیز بسیار محبوب خواهند بود.

اگر شما می‌خواهید لوگو تاریخی خود را برجسته کنید، باید بیش از پیش به عقب نگاه کنید.در غرب بیشتر لوگوهای وینتیج یا رترو از دوره‌های رنسانس و یا قرون وسطی تاثیر گرفته‌اند.

۸- خطای دید

یکی از راه‌های ساخت لوگوی جذاب این است که بیننده را مجبور کنید دوبار به آن نگاه کد.توهمات بصری در سال ۲۰۱۹ در حالی محبوب می‌شوند که خطوط بین فضای  دو بعدی و سه بعدی را محو می‌کنند.

طراحان پرسپکتیو و نوع سایه زنی را برای تصاویری که مانع برداشت منطقی هستند و شانس یادآوری را افزایش می‌دهند ، کنترل می‌کنند.این روند شامل  ریز کردن ، خم کردن ، پیچیدگی و یا توهم شکستگی بصری است.

مطالب مرتبط :

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

دوازده − 10 =

بدون دیدگاه