ميهن مگ

چرا برند‌های معتبر به یک استراتژی سه‌ بعدی نیاز دارند؟

3 هفته پیش

چرا برند‌های معتبر به یک استراتژی سه‌ بعدی نیاز دارند؟

مفهوم سه بعدی در وب چیست؟

ما در دنیایی سه‌بعدی زندگی میکنیم، با اینحال اکثر رسانه‌هایی که تاکنون از آنها استفاده میکردیم دو‌بعدی بوده‌اند. مفهوم سه‌بعدی در وب به ‌پدیده‌ی جدید نمایش اشکال سه‌بعدی در اینترنت اشاره دارد. دو ابزار اصلی برای ساخت اشکال سه بعدی وجود دارد: CGI و فتوگرامتری. در CGI، یا تصویرسازی با کامپیوتر، از ابزار‌هایی مثل Maya، Houdini، Blender، Autodesk و … برای ساخت تصویر سه‌بعدی یک مفهوم استفاده می‌شود. درحالیکه این‌کار در روش فتوگرامتری با اسکن یک شی فیزیکی از تمام زوایا و سپس نگاشت آن عکس‌ها به یک شکل واحد با استفاده از نرم‌افزار صورت می‌گیرد. در روش اول شی از ابتدا ساخته می‌شود درحالیکه روش دوم اسکن یک شی سه بعدی واقعی برای نمایش دیجیتالی است.

مفهوم سه‌بعدی، هم در حال و هم در آینده

مفهوم سه‌بعدی تنها در سالهای اخیر مورد توجه بازاریاب‌های حوزه‌ی دیجیتال قرار گرفته‌است، بااینحال، مدل‌سازی دیجیتالی موضوع تازه‌ای نیست. CAD، یا طراحی با کامپیوتر، که همواره بخش مهمی از تولید بوده است، ابتدا در سال ۱۹۶۰توسعه یافت. ساخت اشیا با CAD همواره نقش مهمی در تولید، معماری، مهندسی سازه و حتی طراحی فشن داشته‌است. معمولا، وقتی با برندها روی پروژه‌های سه‌بعدی وب کار می‌کنیم، مستقیما با فایل‌های سه‌بعدی حاصل از فرایند تولید کار میکنیم.

‌آیا اساس VR، (واقعیت مجازی)، و AR، (واقعیت افزوده)، مفهوم سه بعدی است؟

اگر تاکنون تجربه‌ی استفاده از عینک واقعیت‌مجازی، و یا واقعیت افزوده‌ی اینستاگرام و اسنپ‌چت را داشته اید، با مفهوم سه بعدی آشنا هستید. چراکه بدون تصاویر سه بعدی ایجاد آن قابلیت‌ها ممکن نیست.

نمایش محصول با جزییات خیره‌کننده

استفاده از مفاهیم سه‌بعدی روشی جدید برای نمایش محصولات در وب است که جزییات و تجربیاتی را برای کاربران فراهم می‌سازد که در عکس های قدیمی قابل دسترسی نبوده اند.

بنرهای تبلیغاتی هم جذابتر می‌شوند!

طراحی جذاب و درگیرکننده بنرها همیشه کاری دشوار، و توزیع طبق برنامه‌ی آنها دشوارتر، بوده است.  یک بنر سه‌بعدی می‌تواند به سادگی حرکت یک شی در صفحه برای تشکیل قسمت‌های قابل‌تغییر یک محصول قابل پیکره بندی توسط کاربر، برای ساخت طرح دلخواه او باشد. بررسی‌های اولیه برروی بنرهای سه‌بعدی نشانگر افزایش ۳۵ درصدی آنها نسبت به بنرهای کلاسیک بوده است.

آیا تاکنون متوجه ارایه ی ناکافی اطلاعات محصولات در سایت‌های تبلیغاتی شده اید؟ اغلب می‌بایست میان هزاران عکس بگردید تا در نهایت زاویه‌ی مورد نظرتان از یک محصول را پیدا کنید، البته اگر چنین عکسی موجود باشد! سپس باید در جزییات مورد‌نظر زوم‌ کنید تا شاید آنچه درباره‌اش کنجکاو بوده‌اید پیدا کنید. تصویرسازی سه‌بعدی بازرسی شی از هر زاویه را ممکن می‌سازد، که برای کاربر بسیار جذاب و کاربردی‌تر است. علاوه‌براین با اضافه کردن واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی، مستقیما ازطریق وب، میتوان کارایی را بازهم افزایش داد.

شرکت Zodiac اکنون بیش از ۵۰ درصد فروش‌هایش را از مدل قابل‌تغییر قایق N-Zo دارد. فروشنده‌ها با استفاده از پیکره بند، مدل ها را نمایش میدهند و بااینکار فرایند تولید موثرتر و هزینه‌ی آن کمتر می‌شود چرا‌که محصولات تولید‌ شده‌ی کمتری را نگهداری میکنند و بیشتر طراح‌ها را با پیکربندی موردنظر کاربر تولید می‌کنند.

در محیط‌های فیزیکی کاوش کنید!

تصویرسازی سه‌بعدی به شما این امکان را می‌دهد تا در یک فضای فیزیکی، مثل یک قصر، شهر و یا موزه بدون حضور فیزیکی قدم بزنید. Chateu de Versailles و بسیاری دیگر از موزه‌ها امکان نمایش فیزیکی آنلاین را فراهم می‌کنند. بسیاری از برندها هم در تلاشند تا امکان خرید‌و‌فروش خانه و کارهای مشابه را بصورت مجازی فراهم کنند!

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

دو × 4 =

بدون دیدگاه